woensdag 23 mei 2012

zomer

Ik laat de tuinstoel tot in de slaapstand zakken, heerlijk onder een natuurlijke parasol, een dakplataan. Ik kijk naar boven, naar het mooie licht dat door de bladeren schijnt, een zacht briesje dat door mijn haren waait. Langzaam doezel ik weg, op de achtergrond het geroezemoes van spelende kinderen, net als in een zwembad maar dan rustiger. Een stel ruziĆ«nde kinderen, een moeder die probeert te sussen door hard te schreeuwen en het alleen maar erger maakt, de kinderen spelen alweer lekker samen. Vogels vormen een achtergrondorkestje  bij dit zomerse tafereel en ik volg een vliegtuig dat lange witte strepen trekt in de blauwe lucht.

Wat zou ik graag in dat vliegtuig zitten, bestemming onbekend, naar een kankerloos land, met veel zon en vriendelijke mensen, mijn hele familie gaat mee, er zijn geen oncologen, helemaal geen doktoren, geen scans, geen ziekenhuizen, want er is nooit iemand ziek. Maar helaas bestaat dat alleen maar in sprookjes of in mijn droom.

Ik heb aan de oncoloog een time out gevraagd van 3 weken, tot na ons weekendje zee, zon en strand want ik weet het even niet meer. Ze was het meteen met me eens, wel wordt er in de komende week een nieuwe CT-scan gemaakt om te zien of de tot nu toe gekregen chemo iets gedaan heeft. Mijn bloeduitslagen waren prima alleen had ik gehoopt dat ook de tumormarkers in het bloed gedaald waren en dat was helaas niet het geval maar ze zijn ook niet gestegen, ongeveer hetzelfde als in februari, positief bekijken. Maar ook dit zegt niks, alleen een CT scan geeft duidelijkheid heb ik me laten vertellen. Aan de hand van de scan zal ik besluiten of ik mijn laatste mogelijkheid, de chemo tabletten ga nemen, maar de optie "niks meer doen" is volgens mijn arts ook een goede keuze, voorzover je het over goede keuzes kunt hebben.

Maar nu lig ik in mijn stoel, voel me goed, heb weer energie door een super reikie behandeling door 2 schatten van mensen en ga vanavond lekker naar de film, genieten van lady's night en uit het verleden weet ik dat dit altijd een succes is, alleen al omdat ik met 3 lieve mensen op stap ga......

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Lieve Ans, Knap van je hoor even n time-out. Zou onderhand geen ziekenhuis meer kunnen zien.
      Hoop dat je vanavond genoten hebt.
      En geniet van je weekendje Zon,Zee en Strand.
      Liefs Helma.

      Verwijderen
    2. Lieve Ans wat fijn dat je van de dingen die er NU
      zijn toch kan genieten. Samen met lieve mensen naar
      film. Heerlijk samen naar zee. Je beter voelen door
      reikie super. Even geen ziekenhuis artsen behande-
      lingen dat geeft ook rust. Goede keuze.
      Hopelijk geniet je van alle fijne dingen die langs
      komen. Dat gunnen we je wij toeschouwers. Liefs Tiny

      Verwijderen
    3. Lieve Ans,

      Wat fijn je weer even gezien te hebben gister morgen.
      Geniet van het weer, hoop dat het op je zee, zon en strand weekend straks ook zo een super weer is.

      tot snel,

      groetjes en liefs Bep

      Verwijderen
  2. Tot morgen!!!!!!

    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ans,

    Als je dit leest, ben je weer thuis.
    Vond het super dat je er was.

    Tot volgende week!!!!!
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen