zondag 25 november 2012

Palliatieve sedatie

Blog geschreven door Tim
Hallo allemaal,
Om jullie allemaal toch de laatste informatie te geven en ons te ontlasten van de moeilijk te beantwoorden vragen schrijven we nog een keertje op het blog.

Mama heeft aangegeven dat de strijd is gestreden en ze vanaf maandagmiddag is gaan slapen, dmv palliatieve sedatie, zoals ze ook al eerder zelf aangegeven had. Dit houdt in dat ze dmv medicijnen in een diepe slaap is gebracht. We kunnen natuurlijk niet anders dan haar beslissing respecteren en accepteren.

Ze heeft inmiddels afscheid genomen van een aantal mensen die haar erg dierbaar waren.

Hoewel het ons heel zwaar valt, is het voor mam de enige manier om de rust te krijgen die ze verdiend na deze zware strijd.

Bedankt voor alle hartverwarmende reacties, bloemen, kaartjes enzevoort.

Liefs,
Ans, Gerard, Sabine, Mark en Tim

20 opmerkingen:

  1. Om stil van te worden. Wat heeft ze hard gestreden om er zolang mogelijk er voor julie te zijn. Zeker heeft ze meer tijd gekregen. Maar nu is haar maat vol. Moeilijk zo dicht tegen haar geboortdedag. Wat hebben jullie haar veel meegegeven en je moeder jullie.Geef haar nog een kus voor haar lange slaap.Zeg maar dat ze het knap heeft gedaan!Wens haar een goede reis.Met een hart vol hartjes! Vol bewondering. Jullie zijn er veel voor haar met al jullie liefde.Veel sterkte! liefs Ad en mariette W.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een staande ovatie voor Ans, wat heeft ze gevochten. Wat heeft ze gestreden. Een ongelijke strijd. Een prachtvrouw gaat ons nu echt verlaten. Altijd bescheiden, altijd klaar voor anderen, rustig, stil en ingetogen. Wat zullen we je missen en Gerard, Sabine, Mark en Tim natuurlijk het meeste. Heeel veeel sterkte! Fred

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ans,een goede en zachte reis...
    EN voor jullie heeeel veeel sterkte..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ans, we denken vandaag extra aan je en wensen je een goede reis.
    Gerard, Mark, Sabine en Tim heel veel sterkte.
    Marja K.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel veel sterkte voor jullie allemaal....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Brug

    Breng jij mij op weg tot aan de brug.
    Ik ben zo bang om daar alleen te staan.
    Als we daar zijn, ga niet direct terug maar wacht tot ik overga en zwaai me na,
    dan voel ik mij heel veilig en vertrouwd
    Breng jij mij weg tot aan de brug.
    Ik heb geen idee hoe diep het water is,
    de overkant lijkt mij zo ver.
    Je kunt de oever hier niet zien.
    Zover het oog reikt zie ik mist.
    Ik twijfel aan het verdergaan.
    "Je angst voor de dood is als je angst voor het leven,
    het nieuwe lijkt te groot om het
    oude op te geven.
    In de diepte van het verlangen ligt de kennis van het nieuwe leven zoals een vlinder al weet van vliegen in zijn donkere cocon."
    Breng jij mij tot aan de brug
    en ga dan niet te vlug terug.
    Zwaai jij mij na als ik er over ga.
    Een heel klein duwtje in mijn rug is alles wat ik nog verlang van jou. Dank voor al je liefde en je trouw.
    Ik ga nu gauw want het begin is reeds in zicht,
    ik voel de warmte van een licht.
    ( gedicht geschreven door Toine Lacet )
    Ik wens jullie allen heel veel kracht toe. Er staat een ere haag voor Ans klaar om haaar te ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geen woorden voor.
    Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij wensen jullie heel veel sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vindt na dit bericht maar eens de juiste woorden. We willen veel zeggen maar we kunnen moelijk verwoorden wat we nu voelen.
    Ans je bent een kanjer. Moedig gedragen dat wat je is overkomen en nu voelen dat het genoeg geweest is.
    Je wordt omringt door heel veel liefde en dat zal je de weg wijzen.
    We wensen je een goede reis.

    Gerard, kinderen en kleinkinderen heel veel sterkte.

    Victor, Angela, Jasper en Carlijn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Ans en familie,
    Heb veel aan jullie gedacht de laatste dagen. Ans bedankt voor alles en een goede reis naar boven heb je n mijn hart gesloten. Voor de familie heel veel sterkte voor de komende tijd zal niet meevallen na zo'n verlies.

    Heel veel liefs,
    Helma.
    Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. lieve ans
    een heel goede reis wat ben je dapper geweest en heb je gestreden.
    lieve gerard,sabine en mark en tim heel veel sterkte de komende tijd.

    heel veel liefs lara

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goh Ans.

    Je hebt je taai gehouden...

    Anja Schellekens

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Ans,
    Goede reis en rust zacht.
    Gerard, kinderen en familie heel veel sterkte.
    Ietje en Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. stilte in de lucht!
    Heel veel liefs en sterkte.
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Worden schieten nu te kort
    Ans je was een mens om van te houden
    Gerard, Sabine, Mark en Tim en natuurlijk ook de rest van de familie heel veel sterke in deze moeilijke dagen
    xx Angelique Vriens

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel sterkte met dit grote verlies. Ik zal je missen ans. Je bent en blijft een kanjer en ik zal je nooit vergeten. gr yvonne das xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. We denken aan jullie !

    Heel veel sterkte !

    Er is niets dat moeilijker is
    dan de dingen te wensen en te aanvaarden zoals ze zijn.
    Wij vragen allemaal "WAAROM"?
    Het antwoord verstilt daar er geen antwoord is.

    Bob en mirjam xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Ans rust zacht.
    Ondanks dat we wisten dat dit bericht zou komen, zijn we geschokt.
    Lieve Gerard, Sabine, Mark, Tim en al jullie dierbaren, heel veel sterkte toegewenst.
    Wij hopen dat jullie kracht kunnen putten uit de wetenschap dat Ans uit haar lijden is verlost.
    Frank en Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo lieverds allemaal,

    Mams belde mij vanmorgen dat Ans rustig is ingeslapen,wat heeft zij toch een strijd gehad met dit "monster in haar" zoals zij haar ziekte betitelde. Een geweldige bewonderenswaardige lieve vrouw moeder,zus en oma is uit jullie midden gerukt zij had toch nog zo graag samen met jullie van het leven willen genieten, wat haar niet gegund was.
    Lieve schatten ik en mijn familie wensen jullie heel veel kracht
    en sterkte toe want de komende tijd zal het heel erg moeilijk voor jullie worden.

    Heel veel liefs en dikke knufels van Marjo xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Woorden schieten te kort maar we wensen jullie heel veel kracht toe in deze afschuwelijk tijd.

    We denken aan jullie!


    sterkte
    Ron en Sandra Smits

    (vrienden van Bob en Mirjam)

    BeantwoordenVerwijderen