woensdag 27 juni 2012

even mauwen

Ik voelde het al aankomen, ontzettend moe, verstopte neus, keelpijn. Vanochtend kwamen daar nog een bonkende hoofdpijn en flinke hoestbuien bij. Een gewone verkoudheid dus.
In mijn vorige leven (voor 16-2-12) pakte ik dan gewoon een doosje antigrippine en een dosis "niet zeuren" en deed gewoon mijn ding.

Door de hoestbuien doet mijn middenrif pijn en nu denk ik "oei het zal toch niet ?", door het te lang in bed liggen doet mijn schouder pijn en ik denk "oei het zal toch niet?", zelfs Gerard vraagt of ik niet even naar de huisarts moet. Voor een simpele verkoudheid ?? hij ziet me aankomen.

Alles voelt nu anders, gisteren was ik bij de tandarts omdat mijn voortand verdacht los begint te staan, ik was daar met deze klacht al eerder geweest en toen moest ik eigenlijk naar de kaakchirurg. Echter, door de chemo's mocht ik dat niet en door de prednison (denk ik) had ook geen klachten meer. Een paar weken geleden kwam de klacht echter terug. Ik moet er niet aan denken om zonder voortand dood te gaan, als ik dan breed lachend bij Petrus aan de poort kom stuurt die me meteen door naar de kneuzen,  maar is het de moeite om daarvoor nog behandelingen te doen? Hoe lang blijft mijn tand nog zitten. De tandarts gaat nu een poging ondernemen om te zien of er nog iets te redden valt. Voor 16-2-12 zou ik gewoon naar de kaakchirurg gegaan zijn en had een nieuwe tand laten plaatsen, zo simpel toch...

Ik had hem al een tijdje zien staan, de bus voor het bevolkingsonderzoek borstkanker, in de volksmond "de tietenbus"genaamd. Vorige week viel er een uitnodiging op de mat, of ik me op 12 juli wil melden voor het 2-jaarlijkse onderzoek. Wat moet ik daar nu mee?  net doen of ik gek ben en me gewoon laten onderzoeken? Misschien dat de port-a-cath een verdacht plekje oplevert. Raar toch, iedere 2 jaar zit je met je buurvrouwen, je weet dan precies wie er 50+ is, op een stoeltje in die bus. Zogenaamd ontspannen. Toch had ik steeds "stel je voor dat..." in mijn hoofd. En opgelucht als ik na 2 weken een brief kreeg met de mededeling dat ik gezond was. Zouden ze me die nu ook sturen als ik gewoon ga ?

Raar toch, dat je onderkant iedere 5 jaar gecontroleerd wordt, je bovenkant iedere 2 jaar maar datgene er tussenin wordt overgeslagen. En daar zit dan de vijand.

Genoeg gezeurd, even douchen, antigrippine en over tot de orde van de dag.......

1 opmerking:

  1. Hoi Ans, natuurlijk heb ik ook zo`n uitnodiging gehad. Ik zie ons vorig jaar nog zitten, naast elkaar in de bus, zoals we ook naast elkaar wonen. Wat er kan veranderen in een jaar. Ik hoop dat je vlug weer uitgesnotterd ben en om je gerust te stellen, ook bij mij doen al mijn botten pijn van de verkoudheid.
    Groetjes,
    Katy (en Berry en Hannah natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen