vrijdag 17 augustus 2012

Shit

Vandaag is weer zo'n dag waarop het allemaal niet wil, vanochtend werd ik misselijk wakker en dat betekent niet veel goeds voor de rest van de dag. En zo is het helaas ook.

De pijn neemt toe, een vervelende zeurende pijn in mijn maagstreek. Ik heb wat lauw water gedronken, dat helpt soms maar deze keer niet, nog maar even terug naar bed maar dan weet ik niet meer hoe ik moet liggen. Shit. Dan maar wat paracetemol maar ik merk helaas dat de werking daarvan ook minder wordt. Shit, het is ook de 3e dag van de morfinepleister dus die moet vervangen worden, misschien is dat voldoende. Shit, zou de dosering dan nu al verhoogd moeten worden ? Shit

Ook die akelige kuch die ik sinds 2 weken heb bevalt me niet, de huisarts kon niks horen, dus geen longontsteking of bronchitis, de vlekken op de longen geven geen geluid en kan hij helaas niet horen maar die kunnen wel voor irritatie zorgen. Shit.

Ik lever in, kan het niet ontkennen, douchen doe ik nu zittend, kost minder energie. Het eerste gesprek met de thuiszorg is geweest, ik ben meteen geaccepteerd, Shit. Krijg onmiddellijk een indicatie, hoeven ze niet eens over na te denken. Er staat een einddatum in de brief, 15-11-2012, zou dat ook mijn einddatum zijn ?  Shit.

Ik vul samen met mijn huisarts formulieren in die ik niet in wil vullen, over wel of niet reanimeren, over hoe ik wil sterven, Shit. Ik wil dit helemaal niet, wil daarover nog niet nadenken pas over 30 jaar. Maar omdat de kanker nog niet in mijn hoofd zit (hoop ik) begrijp ik de noodzaak ervan wel. Natuurlijk wil ik niet meer gereanimeerd worden als ik nu een hartstilstand of zoiets ga krijgen, halen ze me weer terug op aarde om mijn lijdensweg af te maken, Shit. En natuurlijk wil ik zelf bepalen hoe een en ander gaat verlopen. Wat een vooruitzicht.

Maar morgen, morgen gaat het vast weer beter, ik wil nog zoveel maar voor dit moment is het gewoon allemaal.....  shit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten