dinsdag 20 maart 2012

2e chemo

Gisteren was de dag voor de 2e gift, raar woord trouwens, bij gif kan ik me nog wel iets voorstellen maar gift vind ik meer een kadootje en dat is het toch echt niet. Ik had toch maar eerst even naar het ziekenhuis gebeld omdat ik nogal wat rode uitslag op mijn lijf had zitten, wat nu weer ? De verpleegkundige maakte een notitie en ze zouden er wel even naar kijken. Hup de auto in en richting Den Bosch. En weer door die vervelende klapdeuren. Aan de verpleegkundige, aardige man trouwens, mijn uitslag laten zien en hij vond het toch wel nodig om de dokter erbij te halen. En dat gebeurde, deze oncoloog vertelde mij dat ik een medicijnallergie aan het ontwikkelen ben, heb ik weer, ben ik allergisch voor de chemo, echt het enige middel wat nog iets voor mij kan betekenen. Maar ze vond het allemaal nog niet zo erg, schreef een receptje voor een zalfje en wat pillen en gaf haar akkoord voor de 2e gift. Dus de mieren werden weer gekieteld om hun werk te doen, ik neem aan dat ze nu wel weten waar ze naar toe moeten, zij het dat het een nieuwe kolonne is omdat de vorige in de strijd is gesneuveld.
Tijdens het wachten kwam er nog een dietiste langs, heel fijn want het eten begint toch echt een probleem te worden. Zij gaf me handige tips en heeft wat hulpmiddelen in de vorm van tabletjes en poedertjes besteld die mijn gewicht op peil moeten houden en zelfs moeten kunnen verhogen. Ik ga mijn best doen want dit gaat niet goed, ik word misselijk als ik eten zie, een supermarkt in is een ramp al die geuren en de aanblik van zoveel eten maakt me hondsberoerd, en van papjes word je slap. Dus dringend hulp nodig. Ze beloofde me volgende week weer langs te komen.
Ondertussen was mijn gift klaar en de aardige verpleger kwam mij losmaken. Even een kopje thee en weer naar huis. Daar ben ik op de bank gaan liggen en uiteindelijk maar naar bed gegaan, zo beroerd voelde ik me. Ik heb 13 uur aan een stuk geslapen en hoop nu maar dat de komende dagen goed zullen verlopen.

8 opmerkingen:

  1. ik hoop met je mee. houd je sterk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Suzanne v.d. Ven20 maart 2012 om 21:22

    mooi om te lezen hoe je zo je verdriet en frustraties van je af kan schrijven. We hopen met je mee dat je niet al te veel last blijft houden van de chemo.
    Sterkte !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn dappere zus. Ik geef je mijn energie om de mieren extra hard tree laten werken.zoek mee naar onorthodoxe manier om d de misselijkheid de baas te worden.love you

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoy Lieverd .Ik ben zo trots op mijn lieve nichtje ! Dat ze dat monster, wat (kanker )heet op haar manier probeert te verwerken .
    Op mijn manier zal ik je blijven steunen en helpen ,om alles draaglijk te maken !!! lieve schat .We bellen straks even Dikke knuffel Enny .
    Ook een dikke knuffel voor de mooiste man !!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hou je taai, Ans. Wij denken aan je

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh Ans.

    Wat erg om te lezen dat je niet meer graag bij "ons" komt, maar wel heel begrijpelijk hoor...
    Hopelijk gaat dit snel beter en zien we je weer graag bij "ons" in de winkel.

    Anja Schellekens

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn moeder werd gediagnosticeerd met borstkanker en ze was op het punt van de dood, met kanker van de borst in de laatste fase is nu weer levend en ze is nu zo gezond. Dankzij Rick Simpson-cannabisolie die we kochten bij: Ricksimpsoncancercure11@outlook.com, werd de hennepolie met succes gebruikt bij het genezen van mijn moederborstkanker binnen 3 maanden zoals vermeld in phoenix traan. Eens wil ik de heer Rick Simpson bedanken voor zijn geweldige Hennepolie we zijn nu gelukkig gezin met mijn moeder terug levend, sterk en gezond. Je kunt hem contacteren voor je medicatie op: Ricksimpsoncancercure11@outlook.com

    Beste wensen,
    Mevrouw Hilda.

    BeantwoordenVerwijderen