dinsdag 20 maart 2012

Lijnen

Tot mijn 12e jaar was ik mager, een dunne spriet, maar toen de hormonen begonnen op te spelen werden de vormen anders en helaas niet de zo gewenste 90/60/90 maar iets met veel hogere getallen in de verkeerde verhouding en ook de kilo's vlogen eraan. En toen is het begonnen, het lijnen. Noem een dieet en ik heb het gevolgd, nou ja gevolgd, me voorgenomen maandag te beginnen. Dat gebeurde ook, bijna iedere maandag ben ik begonnen, als ik dan op dinsdag op de weegschaal ging staan en zag dat ik niet minimaal 1 kilo was afgevallen vond ik het dieet waardeloos en ging weer over op het normale menu compleet met inhalen van de verloren maandag. Last heb ik er nooit van gehad, lijnen hoorde er gewoon bij, iedereen sprak erover en ondertussen at je je gewone dingen en lette nergens op. Een keer is het me gelukt om Sonja Bakker een hele week vol te houden met als resultaat 1ons gewichtsverlies. En toen was het klaar, boek op marktplaats, de kast opengetrokken en me getroost met chocolade, geen chocolade in huis, no problem een lepel (of 2) chocoladepasta helpt ook, zelfs de mond aan het pak hagelslag is voor mij geen probleem.Dankzij mij draaien fabrieken als Cote d'or en Verkade als een tierelier.
Chocolade is mijn verslaving of moet ik zeggen was mijn verslaving, want sinds tumor in mijn lijf zit kan ik er niet meer tegen, chocolade maakt me misselijk en bezorgt me pijn.Geeft me niet meer het heerlijke gevoel van even wegsmelten in alles net zolang tot de chocolade in je mond weg is. Het lijnprobleem heeft tumor ook voor mij opgelost, wie krijgt het voor elkaar om 7 kilo af te vallen in 3 maanden zonder een dieet te volgen. Vraag het tumor en ik ben niet eens op maandag begonnen, het gebeurde zomaar, de broeken wijder, de jas losser, zelfs mijn vel doet mee, dat worden geen topjes meer maar gedecideerde driekwartmouwen. Who cares, niet belangrijk. Nu wil ik heel graag op dinsdag stoppen en terug naar het dagelijkse menu, wat zou ik graag probleemloos een frietje speciaal willen eten of gewoon een kroket, maar nee het zijn liga's en geroosterd brood en meer van die flauwe happen. En de maandag heeft voorlopig ook een andere invulling, want voor degenen die het nog niet wisten ...
maandag begin ik weer.........

1 opmerking:

  1. Hey Ans.
    Wij zijn ook weer eens begonnen met op ons gewicht te letten. Dat was hoognodig. Maar als ik nu dit lees, denk ik aan me hoela. Ik neem nog een dropje.... en het wordt vanzelf weer maandag toch?

    Anja Schellekens

    BeantwoordenVerwijderen