dinsdag 20 maart 2012

Nacht

Vannacht was weer zo'n nacht, om 23 uur gaan slapen om vervolgens om 2 uur klaarwakker te zijn, de slaappillen van de dokter wil ik zo min mogelijk innemen want anders kan ik dadelijk helemaal niet meer zonder, wat een flauwekul trouwens wat maakt het uit dat ik eraan verslaafd raak! Maar dan lig je wakker ik je bed en dan begint het malen in je hoofd, nou had ik dat vroeger (voordat tumor in mijn leven was) ook wel eens maar dan ging het over wat ik allemaal nog moest doen, in welke volgorde etc. Als ik dan 's ochtends opstond was het allemaal zo erg nog niet en was ik het ook zo weer vergeten.
Maar dat was nu niet zo, nu begon ik te denken, wat gebeurt er als ik er niet meer ben, het donkere van de nacht maakte het allemaal nog veel erger en ik werd er verdrietig van. Als ik dood ben krijg ik dan een plekje in de harten van mijn man en kinderen? Ik wil zo graag met hun meelopen, zien hoe ze verder opgroeien tot mensen van middelbare leeftijd. Als ik dan in hun hart zit hebben ze daar dan last van? bemoei ik me teveel overal mee ? want dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling. Of zouden ze Derek Ogilvie op me afsturen om te weten hoe het met me gaat, dat lijkt me wel leuk trouwens. Ook geen probleem meer met kerst, "wat doen we met oma?" of "wie neemt oma?" is niet meer aan de orde.
Ik zou met Gerard samen naar het bejaardenhuis gaan, dan zouden Wilmy en Frank daar ook zijn (nou ja iets later dan) maar Gerard en Frank gaan biljarten en Wilmy en ik houden een rollatorrace in de eetruimte, tot ergernis van alle andere oudjes die rustig willen eten. En maar lekker steggelen met elkaar zoals oudjes dat doen, mopperen op alles, vooral op het eten en het weer en de bezuinigingen van het kabinet.
Wat misschien wel leuk zou zijn is dat ik kan gaan spoken bij mensen die mij in mijn leven op een of andere manier dwars gezeten hebben, oneerlijk tegen mij zijn geweest of mij op een andere manier pijn gedaan hebben. Lekker 's nachts met de deuren rammelen, de lampen aan en uit laten gaan, het bed laten schudden hihi.
Uiteindelijk ben ik om 4 uur maar opgestaan, heb een bord rijstepap gegeten en de krant gelezen en ben weer naar bed gegaan. Om 5 uur begonnen de vogels weer, alweer de 2 verrekte duiven erbij maar nu ook nog 2 zwarte kraaien, brr. eng. Fout voorteken. Maar ja 's nachts lijkt alles erger.
Toen het eindelijk licht werd ben ik in slaap gevallen en droomde van mijn kindjes en kleinkindjes en van een lang en gelukkig leven .......

1 opmerking:

  1. Goh Ans.

    Ik hoop maar dat ik je nooit wat heb aangedaan.... haha.

    Anja Schellekens

    BeantwoordenVerwijderen