dinsdag 27 maart 2012

Een middagje genieten

Het gaat weer goed met me, nou ja goed ?  beter. Hoe snel verleg je je grenzen om te zeggen dat het goed gaat ?  Heel snel dus. Drie maanden geleden kon ik nog 5 dingen tegelijk doen, had energie voor 10. Gisteren moest ik al na 2 uurtjes op mijn eigen vertrouwde VDL plekje tot de conclusie komen dat de autorit van 20 minuten, de indrukken, de praatjes met mijn lieve collega's, het even proberen wat werk te verzetten, me heel veel energie kostte. Ik kon het niet volhouden, weer 20 minuten naar huis gereden om vervolgens 2 uur te slapen. Vreselijk,  misschien toch te vroeg na alle ellende van vorige week, maar ik wilde dit zo graag.
Vanochtend rustig aan gedaan,bij mijn moeder op bezoek geweest. Altijd goed om even met haar te knuffelen. Ze heeft zo haar eigen mening over mijn ziekte. Ik heb 5 rode rozen van haar gekregen, voor ieder jaar een. Zij leeft in de veronderstelling dat je zeker nog 5 jaar leeft met kanker, ik hoop zo dat ze gelijk heeft.
Vanmiddag met Gerard, Sabine, Marion en mijn 3 kleine moppies naar Oisterwijk gereden, de kindjes in de speeltuin, oma op het terras, lekker niks doen alleen genieten van die blijde toetjes. Maar wat is dat dubbel, even omhoogkijken naar de bomen waarvan de takken mooi afsteken tegen de blauwe lucht, de stilte (voordeel van een doordeweekse dag), de zon, de kleine wolkjes, zou daarboven nou iets zijn ?  ik voelde regelmatig mijn tranen opkomen, nee... niet aan toegeven ...  nu is het gezellig, nu alles in je opnemen, maar die ene enge gedachte raakte ik niet kwijt.
Toen er een fietsclubje met 4 oudjes op het terras neerstreek had ik even een gevoel van "waarom zij wel ?" Ik heb dat vaker de laatste tijd, iedere keer als ik oudere mensen zie krijg ik van die gedachten, het slaat nergens op.
Deze middag neemt niemand me meer af, Maryanne zou zeggen "dit is een van de pareltjes"



3 opmerkingen:

  1. Lieve Ans, wat kun jij toch mooi de normaliter o zo gewone dingen om ons heen beschrijven. Ik ben ervan overtuigd dat je dit alleen maar zo indringend kunt als je een ziekte ondergaat zoals dat nu bij jou is. Dit is weer eens een belangrijke les voor een ieder die mag beschikken over een goede gezondheid om OOK en vooral oog te hebben voor de echt belangrijke zaken in het leven en niet iedere keer te flippen over de kleinste onbenulligheden. Klasse meissie dat je dit zo doet. En ik ben blij dat je je deze week heel wat anders voelt dan vorige week. Jos xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ans kan dat zo omschrijven omdat ze heel anders kijkt zij kijkt intens. Wij kijken vluchtig. Na de hartaanval van mijn man 43 was hij toen, zijn wij anders gaan kijken. Geleende uren noemt hij ze wel eens. Lijkt mij voor Ans ook zo . We moesten allemaal eens zo kijken zag het er een stuk beter uit. Dus Ans laat ons nog lang door jouw ogen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent een kanjer lieve tante!

    BeantwoordenVerwijderen